Efectele crizei de pe Wall Street, care s-au propagat ca un virus pe pietele financiare internationale, ar putea fi mult mai profunde decat ar parea la prima vedere.
Astfel, masurile luate de autoritatile de la Washington sunt criticate pe celalalt mal al Atlanticului, mai mult sau mai putin voalat, in cuvinte mai blande sau mai dure.
In principal, America este acuzata de faptul ca este cauza principala a crizei, ca nu a stiut sa ia la timp masurile care se impuneau si ca deciziile din ultimul timp nu fac decat sa inrautateasca lucrurile prin distorsionarea economiei de piata si a liberei concurente.
Ultima pozitie a unui nume cu greutate din Europa la adresa Statelor Unite este cea a lui Matthias Wissmann, fostul ministru al Transporturilor din Germania si actual presedinte al Verband der Automobiliindustrie (VDA), Asociatia Industriei Auto Germane, o personalitate recunoscuta si respectata in acest domeniu.
Acesta a acuzat direct guvernul de la Washington ca distorsineaza competitia si piata libera.
Marul discordiei il constituie preconizatele masuri al guvernului Statelor Unite de a acorda un ajutor financiar industriei auto americane in valoare de 25 de miliarde de dolari.
Aceasta luare de pozitie impotriva masurilor luate de autoritatile americane se adauga celei a Comisarului european pentru Afaceri Monetare si Economice, Joaquin Almunia, care a dorit sa faca o delimitare clara intre situatia din America si cea din Europa.
De asemenea, ministrul de Finante din Germania a declarat in urma cu o zi ca Statele Unite isi vor pierde statul de superputere a sistemului financiar mondial si ca economia americana va intra intr-o noua era.
Astfel, masurile luate de autoritatile de la Washington sunt criticate pe celalalt mal al Atlanticului, mai mult sau mai putin voalat, in cuvinte mai blande sau mai dure.
In principal, America este acuzata de faptul ca este cauza principala a crizei, ca nu a stiut sa ia la timp masurile care se impuneau si ca deciziile din ultimul timp nu fac decat sa inrautateasca lucrurile prin distorsionarea economiei de piata si a liberei concurente.
Ultima pozitie a unui nume cu greutate din Europa la adresa Statelor Unite este cea a lui Matthias Wissmann, fostul ministru al Transporturilor din Germania si actual presedinte al Verband der Automobiliindustrie (VDA), Asociatia Industriei Auto Germane, o personalitate recunoscuta si respectata in acest domeniu.
Acesta a acuzat direct guvernul de la Washington ca distorsineaza competitia si piata libera.
Marul discordiei il constituie preconizatele masuri al guvernului Statelor Unite de a acorda un ajutor financiar industriei auto americane in valoare de 25 de miliarde de dolari.
Aceasta luare de pozitie impotriva masurilor luate de autoritatile americane se adauga celei a Comisarului european pentru Afaceri Monetare si Economice, Joaquin Almunia, care a dorit sa faca o delimitare clara intre situatia din America si cea din Europa.
De asemenea, ministrul de Finante din Germania a declarat in urma cu o zi ca Statele Unite isi vor pierde statul de superputere a sistemului financiar mondial si ca economia americana va intra intr-o noua era.
Surse: Interfax, BBJ.
No comments:
Post a Comment